4481
Gra planszowa
W koszyku
Agricola [Gra planszowa] / autor Uwe Rosenberg ; ilustracje Klemens Franz. - Nowa edycja. - Wrocław : Wydawnictwo Lacerta ; copyright 2016. - 1 pudełko (wiele elementów) ; 32 x 23 x 7 cm.
Wiek XVII - trudne czasy dla chłopstwa. Gracze rozpoczynają grę, posiadając po dwóch członków rodziny, mieszkających w dwuizbowej drewnianej chacie. W każdej rundzie gracz wysyła członków rodziny do pracy (będą wykonywać różne akcje). Jeśli gracz uzbiera odpowiednią ilość drewna i trzciny, może rozbudować chatę oraz powiększyć rodzinę. Powiększanie rodziny umożliwia wykonanie większej liczby akcji, ale również wiąże się z koniecznością pozyskiwania większej ilości żywności. Gracz orze pola oraz obsiewa je, aby pozyskać żywność. Rosnące na polach zboże i warzywa są zbierane podczas żniw. W tym samym czasie na świat przychodzą również młode zwierzęta. Aby można było rozwinąć hodowlę, potrzebne są ogrodzone pastwiska na których wypasać się będzie owce, dziki i krowy. „Pomocnicy” oraz „Usprawnienia” wspomagają rozwój gospodarstwa. Każda karta daje graczowi konkretne korzyści w grze. Punkty zwycięstwa można otrzymać za przebudowę drewnianej chaty w glinianą oraz za jej późniejszą przebudowę w kamienny dom. Najwięcej punktów zwycięstwa można jednak otrzymać przez przyczynianie się każdego dnia do zwiększania komfortu życia i powiększanie rodziny. Gracz używa do rozgrywki czternastu spośród 48 różnych kart „Pomocników” i 58 różnych kart „Usprawnień”. Gwarantuje to, że każda gra będzie inna. Trzymasz w ręce egzemplarz nowej, odświeżonej edycji świetnej gry planszowej, która zdobyła uznanie i nagrody na całym świecie. W pudełku znajdziesz drewniane znaczniki warzyw i zwierząt!
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. gry planszowe (2 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Czas gry około 90 minut (30 minut * liczba graczy)
Liczba graczy 1-4
Wersja dla graczy
Zawartość pudełka: 1 plansza główna, 2 plansze rozszerzające planszę główną, 4 plansze gospodarstw, 1 plansza dużych usprawnień, 18 białych znaczników owiec, 15 czarnych znaczników dzików, 13 brązowych znaczników krów, 30 brązowych znaczników drewna, 24 jasnobrązowe znaczniki gliny, 14 białych znaczników trzciny, 16 czarnych znaczników kamieni, 24 żółte znaczniki zboża, 16 pomarańczowych znaczników warzyw, 1 żółty znacznik gracza rozpoczynającego, 60 znaczników ogrodzenia (po 15 w 4 kolorach), 16 znaczników obory (po 4 w 4 kolorach), 20 znaczników członka rodziny (po 5 w 4 kolorach), 23 żetony zaorane pola/izby drewnianej chaty, 16 żetonów izby glinianej/kamiennej chaty, 2 żetony pola akcji, 1 żeton pole akcji „Praca dodatkowa”, 36 żetonów „1 żywność”, 8 żetonów „5 żywności”, 3 żółte żetony sugestii, 10 żetonów dóbr/żebrania, 14 kart akcji do kolejnych etapów gry, 10 czerwonych kart dużych usprawnień, 48 żółtych kart pomocników, 48 pomarańczowych kart małych usprawnień, 1 notes z tabelą do podsumowania zdobytych punktów, instrukcja, dodatek do instrukcji
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Wiek 12+
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej